menuMenu
contact
Neem contact met ons op!Contact
basket
basket
Mijn winkelwagenWinkelwagen
shipping
Gratis verzending vanaf €199,-
gift
Gratis cadeau vanaf €150,00
Veelgestelde vragen Snowleader
Banner desktop cadeau snowleader Banner mobile cadeau snowleader

Veelgestelde vragen


Heb je een vraag?

Neem voordat je contact met ons opneemt eerst een kijkje in de veelgestelde vragen, hier kun je waarschijnlijk het antwoord vinden dat je zoekt.
shipping

Samenvatting
Je bestelling beheren
Je bestelling annuleren
Om je bestelling te annuleren voordat deze is verstuurd moet je contact opnemen met onze klantenservice, bij voorkeur telefonisch op 085 272 9143 (lokaal tarief), via de Chat, of door het contactformulier in te vullen. De terugbetaling zal binnen 48 uur worden verwerkt.

Als je bestelling al is verzonden, kun je het pakket bij de bezorging weigeren of je kunt een retourzending aanvragen via je account op de website (zodra je je bestelling hebt ontvangen).
Je bestelling wijzigen
Om je bestelling te wijzigen voordat deze is verstuurd kun je contact opnemen met onze klantenservice per telefoon 085 272 9143 (lokaal tarief), via de Chat, of door het contactformulier in te vullen.

Onze medewerkers zullen direct met jou de nodige afspraken maken.
Voorbereidings- en levertijden
Onze voorbereidingstijden
Alle bestellingen worden dezelfde dag verzonden (maandag t/m vrijdag) als ze voor 12:00 uur zijn besteld (of voor 14:00 uur bij expres zendingen).

Als de status van je bestelling 'in behandeling' blijft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen en we zullen je de reden hiervan uitleggen en de nodige stappen ondernemen om je bestelling zo snel mogelijk te versturen.
Onze bezorgopties
Wij werken met verschillende leveranciers waarvan de levertijden en tarieven variëren. Meer informatie vind je op deze pagina.
Je bestelling volgen
Als je bestelling is verzonden ontvang je per e-mail het trackingnummer. Hiermee kun je de bestelling volgen tot aan de levering.

Je kunt dit trackingnummer ook vinden in je online account door de betreffende bestelling te selecteren.
Retourzendingen en terugbetalingen
Onze retourvoorwaarden
De retouraanvraag moet binnen 30 dagen na de datum van ontvangst van je pakket worden ingediend.
Ruilen is niet mogelijk, zodra je retourzending is verwerkt zul je je geld terugkrijgen.
De artikelen moeten ongedragen met de labels er nog aan en in de originele verpakking worden teruggestuurd.
De retourkosten zijn €3,99 dit bedrag zal worden verrekend met de terugbetaling.

De volgende producten kunnen niet worden teruggestuurd:

- Gepersonaliseerde producten: geboorde en gemonteerde ski's, op maat gesneden stijgvellen, thermisch gevormde schoenen, enz....
- Bederfelijke en/of niet verzegelde producten, zoals etenswaren;
- Zonnebrandcrèmes en schoonmaakmiddelen, vanwege hygiëne en gezondheidsredenen.
- Ondergoed.
- In overeenstemming met artikel L.221-28 van de Franse consumentenwetgeving kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend na de levering van PBM (veiligheidsuitrusting die valt onder de wetgeving over persoonlijke beschermingsmiddelen), waaronder met name klimgordels, karabiners, zekerapparaten, klemveren, touwen, riemen en alle veiligheids- en zekeringsuitrusting voor klimmen en bergsporten.

Meer informatie kun je op deze pagina vinden.
Retourprocedure
Login op je account en ga naar "Mijn bestellingen", zoek de betreffende bestelling en klik op "Retourneren".

Via het tabblad 'mijn retouren en tegoed' kun je het retourformulier en retouretiket downloaden.
Doe het retourformulier in het pakket en plak het retourlabel op het oude om problemen met de bezorging te voorkomen.

Als je ski's of een groot pakket terugstuurt kan dit alleen bij een afleverpunt.
Terugbetalingen
Je retourzending wordt binnen 14 werkdagen na ontvangst terugbetaald via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de bestelling. Je kunt op de website van de vervoerder controleren of je retourpakket al bij ons is afgeleverd. Je hoeft alleen het nummer onder de streepjescode te kopiëren die begint met 8R.

Als je in termijnen hebt betaald:

- Als je je bestelling volledig terugstuurt, krijg je het reeds betaalde bedrag terug.
- Als je alleen een deel van de bestelling terugstuurt, worden de maandelijkse betalingen opnieuw berekend.
Advies en beschikbaarheid
Advies
Ons team van Rebloch'Experts beantwoordt graag al je vragen over de maat, het model, de beschikbaarheid en het gebruik van al onze producten.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen per telefoon 085 272 9143 (lokaal tarief), via onze online chat, of het contactformulier door te kiezen voor "advies en beschikbaarheid".
Beschikbaarheid van producten
Al onze beschikbare voorraden staan online.

Als je je product niet kunt vinden, is deze niet op voorraad.

Helaas hebben we geen informatie over een eventuele herbevoorrading.
Informatie over het monteren van bindingen
Als je een toerski set met bindingen bestelt, hebben we de lengte van je schoenen in mm nodig. Dit staat gegraveerd op de hiel of de zool van je skischoen.

Deze informatie is belangrijk om de binding goed in het midden van de ski te plaatsen en ervoor te zorgen dat de schoen goed past. De meeste bindingen kunnen versteld worden, mocht je bijvoorbeeld van schoenmaat veranderen.

Als je een "Race" skibinding kiest, hebben we je schoen nodig want deze moet op de mm nauwkeurig geboord worden.
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Rebloch'Experts!
Onderhoud en materiaalhuur
Helaas bieden we geen onderhoud of verhuur van materialen aan.
Onze winkels
Neem contact op met onze winkels
We hebben momenteel drie winkels: In Lyon, Chamonix et Annecy.

Meer informatie over de openingstijden, adressen en services vind je op de winkel pagina.

Je kunt niet rechtstreeks contact met hen opnemen, maar onze Klantenservice is beschikbaar om al je vragen te beantwoorden.
De services van onze winkels
In onze winkels kun je:

- Artikelen uitproberen, producten in de winkel laten bezorgen:
Neem contact op met onze Klantenservice om een bezorging aan te vragen van maximaal 3 producten. De winkel stuurt je een bericht per sms als de producten zijn aangekomen (binnen 2 tot 4 dagen). Het is niet mogelijk om producten te reserveren die nog beschikbaar zijn voor de verkoop.

- Producten retourneren
Je kan je online aankopen ook terugbrengen in één van onze winkels. Er worden geen retourkosten in rekening gebracht en de terugbetalingstermijn blijft hetzelfde (maximaal 14 dagen).

- Een factuur zonder btw aanvragen:
Alleen voor klanten buiten de Europese Unie is het mogelijk om belastingvrijstelling te krijgen.
Onze verkopers en klantenservicemedewerkers kunnen je hier meer informatie over geven.

- Een bootfitting of een thermo-schoenservice aanvragen:
Neem contact op met onze Klantenservice of vraag onze verkopers om meer informatie over de service en prijzen.
Mijn account / Overige vragen
Een garantieclaim aanvragen / status opvolgen
Je hebt twee jaar garantie bij de aankoop van een product.
Je kunt contact met ons opnemen via het "Garantieformulier".
Hierna zul je een e-mail ontvangen met de details van de procedure.
Wij zullen je op de hoogte houden over het besluit van het merk, zij zullen bepalen of je recht hebt op een omruiling, tegoedbon of een reparatie.
Documenten / formulieren downloaden
In je account kun je de volgende documenten/formulieren vinden en downloaden:

- Facturen:
Ga naar "Mijn bestellingen". Open de betreffende bestelling en klik op de printknop.

- Retourformulieren:
Login op je account en ga naar "Mijn bestellingen", klik op de betreffende bestelling en vervolgens op "Retourneren".

- Verzekering:
Klik op "Mijn verzekering" en vervolgens op "Downloaden" om je verzekeringsbewijs in PDF-formaat te verkrijgen.
Je kunt ook een persoon toevoegen, of je verzekering verlengen.

Heb je hulp nodig? Neem dan contact op met onze Klantenservice zij kunnen je verder helpen.
Loyaliteitsprogramma
Via "Mijn account" en vervolgens "Mijn voordelen" vind je alle informatie over je loyaliteitsstatus (punten, status, tegoed, cadeaubonnen).

Voor meer informatie kun je ook kijken op de pagina van de Snowleader Mountain Club.
Een vriend uitnodigen, hoe werkt het?
Als je een klant van Snowleader bent kun je je vrienden uitnodigen om een account aan te maken en een bestelling te plaatsen, om je hiervoor te bedanken ontvang je een cadeaubon.

Er zit geen limiet aan het aantal vrienden dat je kunt uitnodigen. Voor elke eerste bestelling van een vriend ontvang je een kortingscode van €10,- zodra de bestelling is afgeleverd. Deze code kan alleen gebruikt worden bij een bestelling van minimaal €50,- via je account en is geldig tot 4 maanden na ontvangst van de kortingscode.

Als je een vriend hebt uitgenodigd zal die binnen enkele ogenblikken een email ontvangen met een kortingscode. Deze kortingscode kan alleen gebruikt worden bij een bestelling van minimaal €50,- via het opgegeven e-mailadres en is geldig tot 4 maanden na ontvangst van de code.
Betaalmethodes
Wij accepteren betaling per creditcard, Paypal of bankoverschrijving.
Wij accepteren alleen Snowleader cadeaubonnen.

Je kunt in meerdere termijnen betalen via Paypal (in 4 keer / gratis) of met een creditcard via ONEY (betaling in 3 of 4 keer met extra kosten). Met ONEY kun je een bestelling van €100,- tot €4.000,- betalen met een Franse bankkaart die de duur van de financiering dekt (met uitzondering van Maestro, Electron en American Express). Om hiervoor in aanmerking te komen moet je wel in Frankrijk wonen en je bestellingen daar ontvangen.
Kortingscodes
Voor sommige artikelen komen niet in aanmerking voor speciale aanbiedingen. Dit staat aangeven onder de prijs van het product. Als de code niet werkt, komt het product waarschijnlijk niet in aanmerking.
Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn pakket of product?
Aarzel niet om contact met ons op te nemen, onze Klantenservicemedewerkers zullen hun best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.