Deze algemene voorwaarden (hierna aangeduid als de "Algemene Voorwaarden") worden overeengekomen tussen: aan de ene kant de natuurlijke of rechtspersonen die een aankoop wenst te doen via de website van Snowleader, hierna genoemd "de Koper", en aan de andere kant de onderneming Snowleader SAS, met een kapitaal van €863.860 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is op 4 allée du Parmelan 74370 Epagny Metz-Tessy, Frankrijk Telefoon: 085 272 9143 (lokaal tarief), contactformulier, ingeschreven in het handels- en bedrijvenregister van Annecy onder KvK-nummer 507 679 025 en BTW-nummer FR26 507 679 025, hierna "Snowleader" genoemd. Snowleader heeft de NAF-code 4764Z, detailhandel in sportartikelen in gespecialiseerde winkels. De hoofdredacteur is de heer Thomas Rouault, directeur van de Hohneck Company, en voorzitter van Snowleader.
Hosting provider:
Alter Way, a Smile group company
1 rue royale - Bât. D - 92210 Saint-Cloud
Contact: [email protected] - Website: alterway.fr
Aandelenkapitaal: 1 870 890 euros
RCS NANTERRE B 490 932 308 • APE n° 6420Z • TVA: FR55490932308
Het doel van deze Algemene Voorwaarden is om de verkoopvoorwaarden tussen Snowleader en de Koper vast te leggen. Zij zijn van toepassing op de verkoop van alle producten die worden aangeboden op de website van Snowleader, ongeacht of de bestelling per telefoon, per fax, per post, per e-mail of internet is geplaatst op een van de volgende adressen van Snowleader (hierna te noemen de "Website"): www.snowleader.com, www.snowleader.fr, www.snowleader.eu, www.snowleader.be, www.snowleader.net, www.snowleader.org, www.snowleader.info, www.snowleader.biz, www.thereblochoncompany.com, www.thereblochoncompany.fr, www.snow-leader.fr, www.snow-leader.com , www.snowleader.co.uk/en, www.snowleader.ch, www.snowleader.at, www.snowleader.de, www.snowleader.es, www.snowleader.it, www.snowleader.nl.
Elke bestelling die op de Website www.snowleader.nl wordt geplaatst, houdt noodzakelijkerwijs in dat de Koper deze Algemene Voorwaarden heeft gelezen en begrepen voordat hij de bestelling plaatst, en dat de Koper de volledige inhoud ervan aanvaardt. De aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden wordt van kracht wanneer uw bestelling is gevalideerd.
De Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn, zijn de voorwaarden die gelden op de dag dat de bestelling wordt gevalideerd door de Koper. Snowleader behoudt zich het recht voor om te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving de Algemene Voorwaarden te wijzigen, waarbij de wijzigingen van kracht zullen zijn op alle bestellingen na deze wijziging.
Voor elke wijziging in de Algemene Voorwaarden moet de Koper voor elke nieuwe aankoop opnieuw akkoord gaan met de nieuwe versie van deze Algemene Voorwaarden.
2-1 Geografische dekking van het aanbod
Producten die online op de Site worden verkocht, worden in de meeste landen geleverd. Het geografische leveringsgebied van de bestelling is afhankelijk van de distributieovereenkomsten van de desbetreffende leveranciers en de leveringsmethode. Snowleader kan op de Website "landenfilters" gebruiken om bestellingen te blokkeren uit landen die niet onder het aanbod vallen. Op Europees niveau sluit dit bestemmingen uit die douaneformaliteiten vereisen, zoals het grondgebied van Bà singen, het eiland Helgoland, Jersey, Guernsey, de Isle of Man, de grondgebieden van Campione d'Italia en Livigno, de Canarische Eilanden, Ceuta, Melilla, de Faeröer eilanden, Groenland, Aland eilanden, Mount Athos en het noordelijke deel van Cyprus.
2-2 Voorraad en beschikbaarheid
De exacte beschikbaarheid en levertijd van producten wordt aangegeven op de Website. Deze informatie wordt regelmatig bijgewerkt. Een product met de aanduiding "op voorraad", betekent dat Snowleader dit product in eigen voorraad heeft. De daadwerkelijke beschikbaarheid van een product kan snel veranderen, afhankelijk van de verkoop op de Website of de voorraad van producten bij onze leveranciers (sommige producten maken gebruik van de just-in-time levering). Een product met de vermelding "beschikbaar in x dagen" betekent dat we binnen dat aantal werkdagen een levering ontvangen van de leverancier, onder voorbehoud van beschikbaarheid bij onze leveranciers. Fouten of wijzigingen kunnen voorkomen in uitzonderlijke gevallen. Een product met de vermelding "beschikbaar op XX/XX/XX" betekent dat we het product op die datum in ons magazijn zullen ontvangen. Deze datum komt niet overeen met de datum van ontvangst van het product bij de Koper thuis. Snowleader kan niet aansprakelijk worden gesteld voor wijzigingen in de geschatte beschikbaarheid van het product of de verwachte leverdatum. In het geval dat een product niet beschikbaar is nadat de bestelling is geplaatst, neemt Snowleader zo snel mogelijk contact op met de Koper per telefoon of e-mail. De Koper kan ervoor kiezen om zijn/haar bestelling te behouden zonder het ontbrekende product (in het geval van een bestelling die meerdere producten bevat) of om de bestelling te annuleren. Snowleader zal de terugbetaling uitvoeren door het bedrag terug te storten op de bankrekening binnen uiterlijk veertien (14) dagen na de betaling van de Koper.
2-3 Productinformatie
De producten die te koop worden aangeboden, worden zo nauwkeurig mogelijk omschreven en weergegeven. Snowleader kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele fouten of omissies in deze omschrijving en weergave van de producten. Alle foto's en ondersteunende documentatie zijn ter informatie en zijn niet bindend.
2-4 Prijzen
De vaste en definitieve prijzen van onze producten worden weergegeven op de Website in euro's, inclusief alle van toepassing zijnde belastingen. Deze prijs is exclusief verzend- en andere administratiekosten, die aanvullend worden gefactureerd. Deze kosten worden aangegeven voordat de bestelling van de Koper wordt bevestigd. Snowleader behoudt zich het recht voor om de prijzen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen . Producten worden aan de Koper gefactureerd op basis van de prijzen die worden geregistreerd op het moment dat de bestelling wordt bevestigd.
We voeren regelmatig onderhoudswerkzaamheden uit op onze Website. Dit kan incidenteel leiden tot fouten in de weergegeven prijzen. In dat geval kan de bestelling niet worden uitgevoerd en heeft Snowleader het recht om u bestelling te annuleren. De producten blijven te allen tijde eigendom van Snowleader totdat deze volledig zijn betaald conform de correcte prijs.
2-5 Exportopdrachten en douanerechten
Alle bestellingen die buiten de Europese Unie en de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen worden verzonden, worden automatisch exclusief btw gefactureerd (met uitzondering van Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk). Invoerformaliteiten, douanerechten en eventuele belastingen met betrekking tot de levering van een artikel buiten de Europese Unie en naar Franse overzeese departementen en gebiedsdelen zijn geheel voor rekening van de Koper. Ze moeten worden betaald aan de bevoegde autoriteiten in het land van levering. De Koper is zelf verantwoordelijk voor het controleren of de bestelde producten kunnen worden geïmporteerd onder de wetten van het land van levering. Snowleader is niet verplicht de toepasselijke douanerechten en belastingen te controleren en de Koper hierover te informeren. Voor meer informatie hierover, adviseert Snowleader de Koper contact op te nemen met de bevoegde autoriteiten in zijn/haar land. Door op de Website te bestellen, wordt u beschouwd als de officiële importeur en bent u verplicht om te voldoen aan alle wetten en regels van het land waar u de goederen ontvangt. Grensoverschrijdende leveringen kunnen geopend en geïnspecteerd worden door de douaneautoriteiten, Snowleader heeft hier geen invloed op.
2-6 Logistieke kosten
Snowleader heeft het recht om op alle bestellingen logistieke kosten toe te passen, waarvan het bedrag kan variëren en die niet worden terugbetaald in geval van gedeeltelijke of volledige terugzending van de bestelling.
3-1 Voorwaarden voor het plaatsen van een bestelling
De Koper dient minimaal achttien (18) jaar oud en handelingsbekwaamheid te zijn. Indien een minderjarige (jonger dan achttien jaar) een bestelling wenst te plaatsen, dan kan dat alleen indien een ouder/voogd toestemming heeft gegeven om een bestelling op de Website te plaatsen. Afhankelijk van de bestelwaarde, wordt in bepaalde gevallen geacht dat de ouder/voogd dergelijke toestemming heeft verleend.
3-2 Bestel procedure
- Keuze van het gewenste product - Voeg het/de product(en) toe aan de winkelmand - Bevestiging van de inhoud van de winkelmand - Login op u klantenaccount op de Website, als u dit niet al gedaan hebt - Keuze van de bezorgmethode - Keuze van de betaalmethode en bevestig dat u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden - Bevestiging van de betaling. De Koper kan een bestelling plaatsen via internet op de Website. De gegevens die door de Koper zijn verstrekt en door Snowleader tijdens de aankoop zijn geregistreerd, gelden als bewijs van de transactie tussen Snowleader en de koper. De klik ter bevestiging na het invullen van het bestelformulier betekent dat de bestelling is bevestigd door de Koper en een verplichting tot betaling is ontstaan. Deze bevestigingsklik geldt als bewijs voor de totstandkoming van de overeenkomst, en verbindt de klant aan de bestel procedure en is een definitieve bevestiging van de bestelling. Door op de bevestigingsknop te klikken, accepteer u deze Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid van Snowleader. De overeenkomst komt pas tot stand nadat Snowleader een e-mail heeft gestuurd waarin de registratie van de bestelling wordt bevestigd. Zodra de bestelling is geregistreerd, zal een gedetailleerde factuur die door de Koper kan worden uitgeprint beschikbaar zijn op de Website op "Mijn account". Snowleader behoudt zich het recht voor om een levering te weigeren of een bestelling niet uit te voeren indien de Koper een eerdere bestelling niet in zijn geheel heeft betaald, of gedeeltelijk heeft betaald, of indien er sprake is van een betalingsgeschil. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Klantenservice van Snowleader.
3-3 Orderverwerking
Alle bestellingen die met DHL verzonden worden moeten voor 14:00 uur worden geplaatst of voor 12:00 uur met Coliposte van maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van feestdagen) worden dezelfde dag klaargemaakt en verzonden als alle producten op voorraad zijn en als de betaling is voltooid. We garanderen geen levering op zaterdag voor bestellingen die op vrijdag vóór 14:00 uur door DHL of vóór 12:00 uur door Coliposte worden bezorgd. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt. Levertijden gelden vanaf het moment dat de pakketten worden opgehaald in ons magazijn. Onze logistieke dienst werkt alleen op werkdagen.
Snowleader accepteert verschillende betaalmethoden. Op de website snowleader.ch worden alle aankopen betaald in Zwitserse Frank en op de website snowleader.co.uk in pond sterling. Voor alle andere websites moeten alle bestellingen in euro's worden betaald. Voor sommige landen is het alleen mogelijk om via PayPal te betalen. De betaling van de volledige prijs is verschuldigd op het moment dat de bestelling wordt geplaatst door de Koper, die zich verplicht tot het betalen van de prijs die is vastgesteld voor het/de bestelde artikel(en), waaronder de prijs van de artikelen, inclusief de verzendkosten en andere kosten voor het verwerken van de bestelling.
4 -1 Betalen per creditcard
Alleen de volgende creditcards worden geaccepteerd als betaalmiddel: CB, Visa, Eurocard, Mastercard, American Express. Het te betalen bedrag wordt van de kaart afgeschreven zodra de bestelling is bevestigd. De Koper garandeert aan Snowleader dat hij/zij bij het plaatsen van de bestelling over de benodigde autorisaties beschikt voor het gebruik van de creditcard. Snowleader gebruikt alle noodzakelijke middelen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van gegevens die op de Website worden verzonden (inclusief online betalingen, onder de voorwaarden zoals aangegeven in het privacybeleid) te waarborgen.
4-3 Betalen via Paypal
Paypal is een betalingsdienstaanbieder die gespecialiseerd is in de uitgifte van elektronisch geld tussen de Koper en een derde partij. Paypal garandeert de volledige vertrouwelijkheid van de bankgegevens van de Koper. Deze bankgegevens van de Koper worden nooit aan Snowleader doorgegeven. PayPal versleutelt en beschermt het kaartnummer. De Koper betaalt online door simpelweg zijn/haar e-mailadres en wachtwoord in te voeren.
4-3 Betalen via PSP Adyen (o.a. iDeal)
Adyen is een payment service provider (PSP) of aanbieder van betalingsdiensten. Met het gebruik van Adyen kan Snowleader verschillende betaalmethodes aanbieden, zoals, maar niet beperkt tot, iDeal.
4-4 Betalen via bankoverschrijving
Als u bankoverschrijving als betaalmethode kiest, zal onze IBAN worden weergegeven. Overschrijvingen kunnen worden gedaan in pond sterling op de snowleader.co.uk website, in Zwitserse franken op de snowleader.ch website en in euro's voor alle andere landen. Uw bestelling wordt pas behandeld en verstuurd als wij de betaling hebben ontvangen. De bestelde producten worden gereserveerd na ontvangst van de overschrijving. Bij betalingen per bankoverschrijving gaat de levertijd pas in vanaf de datum dat wij uw betaling hebben ontvangen. Bij betalingen per bankoverschrijvingen moet u uw bestelnummer vermelden bij je betaling. De bestelling wordt pas bevestigd na ontvangst van het volledige bedrag van de bestelling. Internationale overschrijvingen mogen niet worden overgeboekt met gedeelde kosten of kosten die ten laste komen van de ontvanger, omdat we dan niet het volledige verschuldigde bedrag ontvangen.
Producten worden geleverd op het bezorgadres dat is opgegeven tijdens de bestelprocedure waarnaar wordt verwezen in artikel 3 hierboven. In het geval van een fout in het adres van de ontvanger, kan Snowleader niet aansprakelijk worden gesteld als de bestelling niet kan worden afgeleverd. In dit geval zijn de kosten voor een nieuwe levering voor rekening van de Koper en worden deze gefactureerd tegen de werkelijke kosten. Snowleader streeft ernaar de bestelde artikelen zo snel mogelijk te leveren, afhankelijk van de gekozen bezorgmethode en de beschikbaarheid van de artikelen. De op de Website aangegeven levertijden zijn de gebruikelijke gemiddelde tijden en komen overeen met de totale verwerkings- en levertijden van de bestelling. Wanneer u meerdere producten tegelijk bestelt en de verzendtijden verschillen, kan de daadwerkelijke verzendtijd langer zijn, omdat de hele bestelling wordt klaargemaakt wanneer alle producten van de bestelling op voorraad zijn bij Snowleader. De bestelling wordt beschouwd als voltooid wanneer het product aan de Koper wordt afgeleverd. Het bewijs van aflevering van de vervoerder, gedateerd en ondertekend door de Koper bij aflevering van de bestelling, geldt als bewijs van transport en levering. Houd er rekening mee dat pakketten met een waarde van minder dan 100 euro die door Colissimo worden bezorgd, zonder handtekening worden afgeleverd.
Na een aankoop kunnen Nederlandse klanten contact opnemen met de Klantenservice van Snowleader.
5 -1 De staat van het pakket controleren bij levering
Snowleader raadt de Koper aan om op het moment van de levering en in het bijzijn van de vervoerder de inhoud, de conformiteit en de staat van het/de pakket(ten) te controleren. Als de Koper ook maar enige twijfel heeft over de staat of inhoud van het pakket, moet de Koper: - de staat van de geleverde goederen controleren en een nauwkeurig handgeschreven, gedateerd en ondertekend voorbehoud maken en de bezorger ernaast laten tekenen; of direct de levering weigeren, en per aangetekende brief met ontvangstbevestiging een klacht in te dienen bij de vervoerder en hiervan een kopie opsturen naar Snowleader. Als de Koper dit nalaat dan kan de Koper geen beroep meer doen op een leveringsfout of een zichtbaar gebrek die kenbaar is op het moment van de levering, met uitzondering van die gevallen waarin de Koper de overeenkomst kan ontbinden op grond van de wet en/of het herroepingsrecht zoals hieronder toegelicht. Zodra de Koper of een andere persoon die gemachtigd is om het pakket in ontvangst te nemen, het bewijs van aflevering heeft ondertekend, dan wordt aangenomen dat het geleverde pakket is gecontroleerd op zichtbare gebreken en kan de levering wat betreft dergelijke gebreken niet meer worden betwist. Snowleader kan in dat geval geen geval aansprakelijk worden gesteld.
5-2 Vertragingen bij levering
n geval van vertraging in de bezorging of als het pakket kwijt is geraakt door de vervoerder, moet de Koper binnen tien (10) dagen na ontvangst van de ontvangstbevestiging hiervan per e-mail of per telefoon Snowleader op de hoogte stellen. Wij zullen u verder helpen met de vervoerders. Ter informatie: als er een probleem optreedt met een Colissimo levering, dan kan de onderzoekstijd oplopen tot een maand.
5-3 Levering bij afwezigheid
Als de ontvanger afwezig is op het moment van levering, laat de vervoerder een afwezigheidsbericht achter op het door de Koper opgegeven bezorgadres. De bestelling moet dan volgens de instructies aangegeven op het afwezigheidsbericht worden afgehaald op het door de vervoerder aangegeven adres. Als de bestelling niet binnen de door de vervoerder gestelde termijn wordt afgehaald, wordt de bestelling teruggestuurd naar Snowleader en wordt de aankoopprijs terugbetaald, met uitzondering van de verzendkosten die te allen tijde voor rekening van de Koper blijven en zullen worden afgetrokken van het door Snowleader te crediteren bedrag.
7-1 Voorwaarden voor het uitoefenen van het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht wordt geacht correct te zijn toegepast als volledig aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Procedure
U kunt uw herroepingsrecht uitoefenen door contact op te nemen met de Klantenservice via ons contactformulier, via de online chat of telefonisch op 085 272 9143 (lokaal tarief). Onze Klantenservice stuurt u vervolgens een bevestiging per e-mail van de annulering en terugbetaling zodra uw verzoek is behandeld.
- Bedenktijd
De Koper heeft een periode van dertig (30) dagen vanaf de datum dat u het product heeft ontvangen om een retourzending aan te vragen zonder opgave van redenen. Nadat u contact hebt opgenomen met de klantenservice, heeft u veertien (14) dagen om de goederen in originele staat te retourneren. Levertijden worden weergegeven in kalenderdagen.
- Staat van het product
Het product moet worden geretourneerd in nieuwe staat, goed beschermd en in de originele, onbeschadigde verpakking, samen met alle accessoires, gebruiksaanwijzingen en documentatie die bij de aankoop zijn meegeleverd. Houd er rekening mee dat de geleverde producten niet meer gebruikt mogen zijn dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Als u ze hebt uitgeprobeerd, vragen we u om alle sporen van het gebruik ervan schoon te maken.
- Uitsluiting herroepingsrecht
Houd er rekening mee dat de volgende artikelen niet geretourneerd of geruild kunnen worden:
- gepersonaliseerde producten of producten die zijn gemaakt volgens de specifieke wensen van de Koper. Geboorde en gemonteerde ski's, stijgvellen die op maat gesneden zijn voor de materialen van de klant, thermisch gevormde schoenen...
- bederfelijke en/of niet-verzegelde producten zoals etenswaren, zonnebrandcrèmes en schoonmaakproducten, vanwege hygiëne en gezondheidsredenen.
Als u een pack (bijv. een set van ski's en bindingen) wilt retourneren, moet u het hele set terugsturen. Het is niet mogelijk om alleen een deel van het set terug te sturen.
- Sommige onderkleding producten, zoals onderbroeken, kunnen mogelijk geweigerd worden voor retourzending.
- In overeenstemming met artikel L.221-28 van de consumentenwetgeving kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend na de levering van PBM (veiligheidsuitrusting die valt onder de wetgeving over persoonlijke beschermingsmiddelen), waaronder met name klimgordels, karabiners, zekerapparaten, klemveren, touwen, riemen en alle veiligheids- en zekeringsuitrusting voor klimmen en bergsporten.
7-2 Retourprocedure
De Koper moet inloggen op zijn/haar klantenaccount in het gedeelte Mijn bestellingen en de betreffende bestelling selecteren voor de retouraanvraag. Als de bestelling voldoet aan de termijnen waarbinnen een bestelling kan worden geretourneerd (zie 7-1 Voorwaarden voor het uitoefenen van het herroepingsrecht), is een knop "Retourneren" zichtbaar waarmee de klant toegang krijgt tot de module voor retourbeheer om zijn/haar verzoek in te voeren.
Door te klikken op "Een retourverzoek indienen" komt de klant op een pagina met alle producten in de bestelling. Klanten moeten de artikelen die ze willen retourneren aanvinken en de hoeveelheid, de staat van het geretourneerde product of de geretourneerde producten en de reden voor de retouraanvraag. Vervolgens voert de klant de gewenste terugbetalingsmethode voor de retourzending in. Zodra de retouraanvraag is bevestigd, moet de koper naar zijn/haar account gaan om het retourformulier te downloaden in "mijn retourzendingen en tegoeden" dat aan het pakket moet worden toegevoegd.
Als de bestelling in aanmerking komt voor automatische afgifte van een retourlabel, dan kan deze gedownload worden via het klantenaccount, in de details van de retourzending die de klant zojuist heeft ingevoerd. Het retourlabel moet u op het pakket plakken om je retourzending gratis naar ons logistiek centrum te kunnen versturen.
Retourzendingen van Franse overzeese gebieden en andere buitenlandse landen die niet in de bovenstaande lijst zijn vermeld, zijn voor rekening van de koper. Deze kosten worden geschat op maximaal €1.000,- voor Franse overzeese departementen. Het maximumbedrag voor retourzendingen voor landen buiten de Franse overzeese departementen en Frankrijk staat vermeld op de betreffende domeinnamen (CH, BE, UK, DE, AT, ES, IT, NL) of op onze internationale site.
Mensen die het vooraf betaalde retourlabel hebben ontvangen, kunnen hun pakket afgeven bij een postkantoor of afhaalpunt. U bent volledig verantwoordelijk voor het retourneren van de goederen en elk risico in verband met het retourneren van de goederen (schade, diefstal, breuk). Snowleader kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele douanekosten die u moet betalen voor het retourneren en opnieuw verzenden van je pakket. Goederen die op kosten van de ontvanger worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd. Bij ontvangst van uw retourpakket controleren we of uw retour in orde is. Retourzendingen worden niet geaccepteerd als de geretourneerde producten zichtbaar zijn gebruikt of beschadigd zijn door de Koper en dit gebruik of deze schade de producten ongeschikt maakt voor verkoop. Als uw retourzending niet geaccepteerd kan worden, nemen we contact met u op om de producten op uw kosten terug te sturen.
Snowleader zal de retourkosten in rekening brengen voor klanten die geen lid zijn van het Snowleader Mountain Club loyaliteitsprogramma en voor de volgende landen van levering: Kroatië, Estland, Frankrijk, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Tsjechië, Roemenië, Slowakije, Slovenië. U ontvangt nog steeds een retourlabel waarmee u de producten naar ons kunt terugsturen, maar wanneer uw retourzending wordt verwerkt, worden de kosten van €7,99 in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Retourzendingen van Franse overzeese gebieden en andere buitenlandse landen die niet in de bovenstaande lijst zijn vermeld, zijn voor rekening van de koper. Deze kosten worden geschat op maximaal €1.000,- voor Franse overzeese departementen. Het maximumbedrag voor retourzendingen voor landen buiten de Franse overzeese departement en Frankrijk staat vermeld op de betreffende domeinnamen (CH, BE, UK, DE, AT, NL) of op onze internationale site.
7-3 Verwerking van de retouraanvraag
Onder voorbehoud van acceptatie van de retourzending zal Snowleader de Koper zo snel mogelijk terugbetalen. Zodra de retourzending is ontvangen en behandeld, zal Snowleader de klant terugbetalen, in sommige gevallen kan Snowleader de terugbetaling ook verwerken als de Koper een bewijs van verzending van de goederen heeft verstrekt.
De terugbetaling zal binnen 14 werkdagen worden overgemaakt naar het factuuradres dat door de Koper gebruikt is bij het plaatsen van de bestellingen en via het betaalmiddel dat is gebruikt om de bestelling te betalen of in de vorm van een tegoedbon op verzoek van de Koper. Houd er rekening mee dat, in overeenstemming met artikel L.121-21-4 van wet nr. 2014-344, Snowleader niet verplicht is om extra kosten in verband met express-levering te vergoeden. Snowleader vergoedt de door de klant gemaakte verzendkosten voor het retourneren van zijn bestelling, indien de bestelling in zijn geheel wordt geretourneerd op basis van de goedkoopste prijs voor Standaard verzendingen. Houd er rekening mee dat als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, we u vragen om ook alle artikelen terug te sturen die zijn aangeboden als onderdeel van een promotieactie.
8-1 Contractuele garantie
DDe Koper profiteert gratis van de garantie die wordt gegeven door de verschillende fabrikanten voor elk product. Snowleader kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verkeerd en/of overmatig gebruik van de artikelen door de klant. Hieronder vindt u de procedure voor een mogelijke claim onder de contractuele garantie door onze Klantenervice:
1- We vragen u om ons een foto te sturen, zelfs als het defect niet zichtbaar is en een nauwkeurige beschrijving van het probleem via het contactformulier. Vermeld uw bestelnummer.
2- We sturen u per e-mail een aanvraagformulier voor de after-sales service om aan uw retourzending toe te voegen.
3- Stuur ons het product, samen met het retourdocument en een kopie van de factuur van de bestelling.
4- Bij ontvangst van uw pakket sturen we alle informatie door naar het merk.
5- Het merk zal het product nauwkeurige onderzoeken om te bepalen of uw aanvraag onder de garantie valt. Hierbij wordt ook gecontroleerd of het defect niet het gevolg is van abnormaal gebruik van het product.
6- Snowleader zal u vervolgens laten weten wat het besluit van het merk is. Let op, BELANGRIJK: Snowleader volgt het beleid van het merk voor garantieclaims. Als het merk het product repareert of omruilt, sturen we het naar u terug.
Ter informatie, de verwerkingstijd voor een garantieclaim is ongeveer 4 tot 8 weken. Snowleader kan niet aansprakelijk worden gesteld voor abnormaal of non-conform gebruik van de artikelen door de klant.
8-2 Wettelijke garanties
Alle door Snowleader aangeboden producten zijn onderworpen aan de toepassing van de wettelijke garanties van conformiteit (artikelen L.211-4 tot L.211-14 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht) en verborgen gebreken (artikelen 1641 tot 1649 van het Franse Burgerlijk Wetboek). Om beroep te doen op een van de garanties dient de Koper contact op te nemen met Snowleader via het contactformulier, telefonisch op 085 272 9143 (lokaal tarief), of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging op het adres: Snowleader 4 allée du Parmelan - 74370 Epagny Metz-Tessy, Frankrijk. Consumenten worden eraan herinnerd dat onder de wettelijke garantie van conformiteit, de consument: - Een garantietermijn van twee jaar vanaf de datum van de levering op de producten om een claim in te dienen tegen de verkoper; - Keuze tussen reparatie of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostenvoorwaarden in artikel L. 211-9 van de consumentenwet; - Vrijstelling van het bewijzen van het bestaan van het gebrek in overeenstemming met het product gedurende de zes maanden die volgen op de levering van het product. Deze periode wordt verlengd tot 24 maanden vanaf 18 maart 2016, behalve voor tweedehands goederen. De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie die mogelijk op uw goederen van toepassing is. De consument wordt eraan herinnerd dat hij/zij kan besluiten om een beroep te doen op de garantie tegen verborgen gebreken van het verkochte artikel volgens artikel 1641 van het Franse Burgerlijk Wetboek, waarbij ze kunnen kiezen tussen het ontbinden van de verkoop of een prijsvermindering op de aankoopprijs in overeenstemming met artikel 1644 van het Franse Burgerlijk Wetboek. |
8-3 Uitzonderingen
De contractuele garanties dekken geen abnormaal of non-conform gebruik van de producten. Raadpleeg zorgvuldig de gebruiksaanwijzing die bij je producten wordt geleverd. Ze dekken evenmin gebreken en de gevolgen daarvan die zijn ontstaan door gebruik dat niet in overeenstemming is met het gebruik waarvoor het product is bedoeld, of gebreken en de gevolgen daarvan die zijn ontstaan door een externe oorzaak.
Alle bestellingen blijven eigendom van Snowleader tot de laatste en volledige betaling ontvangen is door de Koper. De risico's van verlies en beschadiging worden overgedragen aan de Koper zodra het pakket wordt overhandigd aan de Koper of een door de Koper aangewezen derde partij.
De door Snowleader gevraagde informatie is noodzakelijk voor het beheer van de bestelling van de Koper (verwerking en levering van bestellingen, opstellen van facturen). Het niet verstrekken van deze informatie/gegevens kan de levering van de door de Koper gevraagde dienst of het door de Koper gevraagde product belemmeren of verhinderen. Snowleader waarborgt de geheimhouding en bescherming van deze gegevens/informatie in overeenstemming met de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679) ("AVG"). Voor meer informatie kunt u het Privacybeleid op de Snowleader website raadplegen.
Afhankelijk van de keuze die de Koper maakt bij het aanmaken of wijzigen van zijn account, kan hij/zij informatie en commerciële aanbiedingen van Snowleader en andere bedrijven ontvangen. De Koper kan te allen tijde besluiten deze informatie en commerciële aanbiedingen van Snowleader niet te ontvangen, hetzij door de keuze op de Website in "Mijn Account" te wijzigen, ofwel door zijn/haar verzoek per e-mail via het contactformulier op de Website kenbaar te maken.
De informatie van de Koper, die persoonsgegevens kan bevatten, kunnen worden doorgegeven aan services en partners van Snowleader voor het betalen van bestellingen, het verzenden van bestellingen, het waarborgen van de veiligheid van de Website, het voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen en het verbeteren en personaliseren van de diensten die op de Website aan de Koper worden aangeboden. Ga voor meer informatie naar onze pagina over de cookies.
Snowleader gebruikt de telefoonnummers van Kopers uitsluitend voor het volgen of retourneren van bestellingen. Snowleader gebruikt je telefoonnummer in ieder geval niet voor werving of promotionele doeleinden.
Alle teksten, foto's, commentaren, werken, illustraties en afbeeldingen die op de Website worden gereproduceerd zijn haar eigendom. Waardoor het formeel verboden is om deze te reproduceren, downloaden, kopiëren of exploiteren, zelfs gedeeltelijk, voor commerciële doeleinden waar dan ook ter wereld zonder voorafgaande toestemming van Snowleader.
De producten die op de Website worden aangeboden voldoen aan de huidige van toepassing zijnde wetgeving en normen. Snowleader kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering of slechte uitvoering van de tussen partijen gesloten overeenkomst in geval van overmacht, van het optreden van een gebeurtenis die toe te schrijven is aan de Koper, of in elk geval van voorzienbare schade of nadeel inherent aan het gebruik van internet. Snowleader kan niet aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade die kan voortkomen uit de aankoop van producten.
Er kunnen geen rechten worden ontleend van de foto's, afbeeldingen en beschrijvingen bij de producten en Snowleader kan op geen enkele manier verantwoordelijk of aansprakelijk worden gehouden voor het gebruik ervan. Aangezien de Website wordt gehost door een externe dienstverlener, kan Snowleader niet aansprakelijk worden gesteld voor onderbrekingen in de dienstverlening van de Website, het optreden van bugs, onnauwkeurigheden of weglatingen met betrekking tot de op de Website beschikbare informatie of voor schade als gevolg van frauduleuze inbraak door een derde die de op de Website aanwezige informatie heeft gewijzigd. Voor alle fasen van de toegang tot de Website, het raadplegen, het invullen van formulieren, het plaatsen van bestellingen, de levering van artikelen of enige andere dienst heeft Snowleader slechts een inspanningsverplichting.
Snowleader kan derhalve niet aansprakelijk worden gesteld voor ongemakken of schade die inherent zijn aan het gebruik van het Internet (verlies van gegevens, bestanden, etc.) en die volledig buiten de zorgvuldigheid en voorzorgsmaatregelen van Snowleader vallen. Snowleader wijst alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af voor de inhoud van de website(s) waarnaar hyperlinks vanaf haar eigen Website kunnen verwijzen, aangezien zij geen zeggenschap heeft over de inhoud daarvan.
De Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden worden uitgevoerd en geïnterpreteerd in overeenstemming met de van toepassing zijnde Franse wet. De toepasselijkheid van Frans recht belet Nederlandse consumenten niet een beroep te doen op de van toepassing zijnde dwingende Nederlandse (consumenten)wet- en regelgeving. Bij een geschil streven de partijen naar een minnelijke schikking voordat ze juridische stappen ondernemen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via het contactformulier of per telefoon op 085 272 9143 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur lokale Franse tijd (GMT+1).
Wanneer een geschil niet onderling kan worden opgelost zoals hiervoor aangegeven, kan de Koper gebruik maken van het Europees Commissie platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting: http://ec.europa.eu/consumers/odr en/of https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/geschillencommissie-voor-consumentenzaken/, of een procedure aanhangig maken bij de bevoegde rechter in het arrondissement waar de Koper zijn vaste woonplaats heeft.
Het Snowleader loyaliteitsprogramma wordt ontwikkeld en beheerd door Snowleader SAS. In deze voorwaarden staan de voorwaarden voor deelname aan ons loyaliteitsprogramma, waarmee u loyaliteitseuro's kunt sparen en van vele voordelen kunt profiteren.
16-1 Lid worden
Het loyaliteitsprogramma wordt automatisch geactiveerd wanneer u uw eerste aankoop doet op Snowleader. De Koper hoeft zich niet te registreren en persoonlijke informatie te verstrekken om deel te nemen aan het programma. Deelname aan het loyaliteitsprogramma betekent acceptatie van de e-mails die gekoppeld zijn aan het programma (puntensaldo, verlooptijden van punten, commerciële activiteiten gekoppeld aan loyaliteitspunten). Het gratis Snowleader loyaliteitsprogramma is voor onbepaalde tijd geldig. Het loyaliteitsprogramma is gekoppeld aan een uniek klanten account. De verzamelde loyaliteitseuro's zijn daarom persoonlijk en mogen onder geen beding worden overgedragen, verkocht aan derden of worden gebruikt voor andere doeleinden dan door Snowleader zijn bedoeld.
"Classic" klanten
Klanten die minder dan €500 hebben uitgegeven in de afgelopen 12 maanden (opeenvolgend) worden "Classic" klanten genoemd. Klanten kunnen loyaliteitseuro's sparen die op de volgende bestelling gebruikt kunnen worden. De loyaliteitseuro's die worden verdiend, komen overeen met 2% van het bedrag van hun bestelling.
"Refuge" klanten
Klanten die meer dan €500 hebben uitgegeven in de afgelopen 12 maanden (opeenvolgend) worden "Refuge" klanten genoemd. Klanten kunnen loyaliteitseuro's sparen die op de volgende bestelling gebruikt kunnen worden. De loyaliteitseuro's die worden verdiend, komen overeen met 3% van het bedrag van hun bestelling.
"Base Camp" klanten
Klanten die in de afgelopen 12 maanden (opeenvolgend) meer dan €1.000 hebben uitgegeven, worden "Base Camp" klanten genoemd. Klanten kunnen loyaliteitseuro's sparen die op de volgende bestelling gebruikt kunnen worden. De loyaliteitseuro's die worden verdiend, komen overeen met 4% van het bedrag van hun bestelling.
"Summit" klanten
Klanten die de afgelopen 12 maanden meer dan €2.000 hebben uitgegeven (opeenvolgend) worden "Summit" klanten genoemd. Klanten kunnen loyaliteitseuro's sparen die op de volgende bestelling gebruikt kunnen worden. De loyaliteitseuro's die worden verdiend, komen overeen met 5% van het bedrag van hun bestelling.
De status van de klant wordt telkens bijgewerkt als het bedrag dat hij/zij de afgelopen 12 maanden op de website van Snowleader heeft besteed onder of boven een grensbedrag komt (<€500 >€500 >€1000 >€2000).
16-2 Voordelen van het loyaliteitsprogramma
CLASSIC KLANTEN
- 2% van het bedrag van de bestelling in loyaliteitseuro's.
REFUGE KLANTEN
- 3% van het bedrag van de bestelling in loyaliteitseuro's.
- Een kortingscode van 10% die geldig is voor de gehele duur van de Refuge status.
- Toegang tot een selectie producten met korting in het gedeelte "clubprijs producten".
- Een verjaardags-cadeaubon van €15, te gebruiken op een selectie van Snowleader-producten geldig voor een maand na de verjaardag van de klant.
- 24-uurs levering vanaf €9,99.
- 100 dagen retourbeleid.
BASE CAMP KLANTEN
- 4% van het bedrag van de bestelling in loyaliteitseuro's.
- Een kortingscode van 10% die geldig is voor de gehele duur van de Base Camp status
- Toegang tot een selectie producten met korting in het gedeelte "clubprijs producten"
- Een verjaardags-cadeaubon van €30, te gebruiken op een selectie van Snowleader-producten geldig voor een maand na de verjaardag van de klant.
- 24-uurs levering vanaf €7,99.
- 100 dagen retourbeleid.
SUMMIT KLANTEN
- 5% van het bedrag van de bestelling in loyaliteitseuro's.
- Een kortingscode van 10% die geldig is voor de gehele duur van de Summit status.
- Toegang tot een selectie producten met korting in het gedeelte "clubprijs producten".
- Een verjaardags-cadeaubon van €50, te gebruiken op een selectie van Snowleader-producten geldig voor een maand na de verjaardag van de klant.
- 24-uurs levering vanaf €4,99
- 100 dagen retourbeleid
- Gratis sportverzekering voor een jaar.
16-3 Loyaliteitspunten sparen en gebruiken
Loyaliteitseuro's sparen
Met het loyaliteitsprogramma van Snowleader kunt u bij elke aankoop loyaliteitseuro's sparen, waarmee u recht hebt op kortingen die geldig zijn op uw volgende bestelling die u op de Website plaatst.
De verzamelde loyaliteitseuro's komen overeen met een percentage van de bestelling: 2% voor classic-klanten, 3% voor refuge-klanten, 4% voor base camp-klanten en 5% voor summit-klanten. De loyaliteitseuro's worden bijgeschreven nadat de bestelling is verzonden. De koper kan zelfs tijdens de uitverkoop loyaliteitseuro's sparen.
In het geval dat de klant de bestelling terugstuurt en een terugbetaling ontvangt (inclusief cadeaubonnen), worden de euro's die op de producten zijn verdiend van het loyaliteitsaccount afgetrokken.
Voor klachten over het saldo kunt u het contactformulier gebruiken.
De loyaliteitseuro's gebruiken
De loyaliteitseuro's kunnen op elk moment worden gebruikt. Het enige wat u hoeft te doen is de optie "gebruik mijn loyaliteitseuro's" aan te vinken in uw winkelmand of wanneer u de betaalmethode kiest bij het plaatsen van de bestelling. De loyaliteitseuro's worden automatisch afgeschreven nadat ze zijn gebruikt (bij de bevestiging van de bestelling).
Loyaliteitseuro's kunnen niet worden geruild of gesplitst en kunnen niet worden uitbetaald. De loyaliteitseuro's zijn een jaar geldig vanaf de laatste aankoopdatum. Na deze datum kan de Koper ze niet meer gebruiken. De klant ontvangt een e-mail met de melding dat de loyaliteitseuro's zijn verlopen. De Koper kan zijn saldo op elk gewenst moment controleren via "Mijn Account", onder het kopje "Uw loyaliteit voordelen/meer weten". Hier kan de klant de meldingen in- of uitschakelen over tegoeden en het verlopen van loyaliteitseuro's.
Om gebruik te maken van uw loyaliteitseuro's moet het overige te betalen bedragen minimaal 1 euro zijn, als het totaalbedrag van de bestelling lager is dan het aantal loyaliteitseuro's. Het bedrag van de resterende loyaliteitseuro's wordt bijgeschreven op de rekening van de Koper. Als het totaalbedrag van de bestelling minder dan één euro lager is dan het aantal loyaliteitseuro's, telt het verschil in centen als één extra loyaliteitspunt. Voorbeeld: ik heb 10 euro aan loyaliteitspunten. Als ik een bestelling plaats voor €9,80, dan wordt er €10 van mijn loyaliteitsaccount afgeschreven.
16-4 Stopzetting/wijziging van het programma
In geval van overtreding van deze algemene voorwaarden, elk misbruik of frauduleus gebruik van de door het programma geboden voordelen, elk gedrag dat de belangen van Snowleader schaadt, alle valse informatie verzonden door een Koper of door een derde partij die optreedt namens een Koper, zal automatisch leiden tot de uitschrijving van deze klant, de annulering van zijn loyaliteitseuro's en/of van de voordelen die hij/zij zou hebben verkregen, zonder enige vorm van compensatie en zonder voorafgaande kennisgeving.
In geval van definitieve stopzetting van het programma of wijziging van de status worden de Kopers hiervan per post of e-mail op de hoogte gesteld en kan geen enkele Koper verhaal halen bij Snowleader om welke reden dan ook. Geen enkele wijziging of verwijdering geeft de Koper recht op schadevergoeding. In geval van beëindiging van het programma behoudt Snowleader zich het recht voor om alle loyaliteitspunten en voordelen te verwijderen zonder enige compensatie voor de Koper.
16-5 Aansprakelijkheid
Snowleader aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de directe of indirecte gevolgen van eventuele afwijkingen en/of storingen die verband houden met de Snowleader loyaliteitsprogramma's, door welke oorzaak dan ook. Snowleader zal echter zijn uiterste best doen om ervoor te zorgen dat alle leden het voordeel van hun verzamelde punten behouden in het geval van een probleem. In het geval van een geschil over het aantal verzamelde punten, wordt alleen de informatie in de Snowleader database als correct beschouwd.
16-6 Toepasselijk recht
Het recht dat van toepassing is, is uitsluitend het Franse recht, behoudens de toepasselijke Nederlandse (consumenten)wet- en regelgeving.
Snowleader heeft een eigen blog, die u kunt lezen op https://blog.snowleader.com/. Bezoekers van de blog kunnen reacties plaatsen. Deze auteurs zijn zelf verantwoordelijk voor de reacties, en zijn onderworpen aan moderatieregels en waarvan Snowleader de persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt.
Voor alle prijsvragen en winacties die door Snowleader en/of haar partners worden georganiseerd, gelden speciale spelregels die op aparte pagina's beschikbaar zijn.
Sponsoring stelt een Snowleader-klant in staat om vrienden uit te nodigen via hun e-mailadres om een account aan te maken op de website en een bestelling te plaatsen, waarbij ze kunnen profiteren van speciale voordelen in de vorm van cadeaubonnen.
De sponsor:
De sponsor kan zoveel vrienden uitnodigen als hij of zij wil, met als enige voorwaarde dat ze nog nooit een bestelling hebben geplaatst op Snowleader. Voor elke eerste bestelling van een gesponsorde klant ontvangt de sponsor een kortingscode van €10, 30 dagen nadat de bestelling is verzonden. Deze code kan alleen worden gebruikt bij een minimale besteding van €50,- op het account van de sponsor, tot maximaal 4 maanden na ontvangst van de kortingscode.
De vriend(in) die de uitnodiging heeft ontvangen:
De gesponsorde vriend(in) ontvangt direct na de uitnodiging van de sponsor een kortingscode van €10,-. Deze code kan alleen worden gebruikt bij besteding van minimaal €50 op het account met het e-mailadres dat is opgegeven door de sponsor, gedurende maximaal 4 maanden na ontvangst van de kortingscode.